Znakomite suwnice do hal

Suwnica jest jednym z podstawowych urządzeń transportu wewnętrznego w wielu przedsiębiorstwach. Zapewnia sprawne i bezpieczne przenoszenie dużych, ciężkich ładunków, umożliwia procesy przeładunkowe. W halach montażowych, produkcyjnych i magazynowych najczęściej wykorzystuje się dźwigownice pomostowe.

Budowa i zasada działania dźwigownic pomostowych

suwnice pomostoweDo montażu w halach przewidziane są przede wszystkim suwnice pomostowe przenoszące w sposób bezpieczny i bezkolizyjny komponenty do produkcji ponad powierzchnią. Na zewnętrznych placach przeładunkowych świetnie spełniają swoją rolę suwnice bramowe. Wśród suwnic pomostowych ze względu na sposób umieszczenia na torowisku wyróżniamy suwnice podwieszane i natorowe przy czym ten drugi rodzaj cieszy się największą popularnością. Dźwigownice tego rodzaju projektowane i wykonywane są na zamówienie dla konkretnych hal po uzgodnieniu z inwestorem wszystkich parametrów technicznych takich jak udźwig, rozpiętość, rodzaj zawiesi, prędkość przesuwu, rodzaj zabezpieczeń przed szkodliwym środowiskiem pracy. Suwnice poruszają się po torowisku umieszczonym na określonej wysokości na ścianach nośnych lub na specjalnej konstrukcji. Elementem jezdnym są czołownice zaopatrzone w układ kołowy i napęd elektryczny. Na czołownicach spoczywa most, który składa się z jednego lub więcej dźwigarów w zależności od żądanego udźwigu urządzenia. Most suwnicy jest torem jazdy cięgnika odpowiedzialnego za manipulowanie ładunkiem w pionie i poziomie. Operuje on zawiesiami przystosowanymi do konkretnych ładunków.

Producenci oferują suwnice pomostowe tzw. specjalne, które są przystosowane do pracy w bardzo trudnych warunkach środowiska. Miano suwnic specjalnych noszą również urządzenia zaopatrzone w niestandardowe zawiesia. Sterowanie suwnicami odbywa się drogą radiową, przewodową lub z kabiny operatora.