Umiejscowienie towaru w sklepie spożywczym

Rozmieszczenie regałów w sklepie  do którego chodzimy na co dzień, to wbrew pozorom nie jest przypadek. Ustawianie są one w taki sposób aby umożliwić klientowi praktyczne korzystanie ze sklepu. System rozmieszczenia regałów powinien być w pełni nastawiony na poprawę ergonomii sklepu i zadowolenia jego klientów.

Ekspozycja towaru spożywczego

Regały spożywcze w skekspozycja towaru w sklepie spożywczymlepie układa się logicznie, aby nie tworzyły labiryntów i nie sprawiały wrażenia ułożonych chaotycznie. Ekspozycja towaru w sklepie spożywczym odbywa się według określonych reguł. Regały znajdujące się przy ścianie zazwyczaj zajmuje nabiał, puszki, butelki oraz pozostałe artykuły. Przy ścianie, ustawia się tez alkohol np. wódkę czy piwo. Taki regał jest zazwyczaj oddzielony od pozostałych. Na środku sklepu są zazwyczaj produkty suche takie jak chipsy czy ciastka lub też produkty mrożone. Również w środkowej części sklepu znajdziemy artykuły chemiczne i przemysłowe. Stoisko mięsne znajduje się w rogu sklepu i jest wydzielone od reszty sklepu. W innym rogu sklepu, umieszczane jest zazwyczaj stoisko z prasą. Stoisko z pieczywem, ustawiane jest zwykle tuż przy wejściu lub trochę dalej. Posiada osobny regał np. drewniany lub zamykany klapami z tworzywa, aby znajdujące się w nim pieczywo nie zanieczyściło się lub nie czerstwiało. W marketach, które posiadają własną piekarnię, stoisko piekarnicze znajduję się w jej pobliżu.

Usytuowanie regałów w sklepie spożywczym, to podstawowa kwestia ergonomii sklepowej. Dobre i czytelne usytuowanie wszystkich artykułów, zwiększa sprzedaż i renomę sklepu. Klient, który korzysta z takiego sklepu, chętniej do niego wraca, ponieważ estetyka, czystość, czytelne ułożenie regałów i widoczność to podstawowe rzeczy, na które zwraca on uwagę.